יזם בנייה וקבלן בנייה – מצא את ההבדלים - אפגד - מרגישים בבית | דירות חדשות למכירה
x

הצהרת נגישות

אנו, חברת אפגד בע"מ מעניקים חשיבות במתן שירות שוויוני לכל אדם ועושים את מירב המאמצים לשפר את השירות שניתן לאנשים בעלי לקויות שונות ואשר זקוקים להנגשה. לשם כך אנו משקיעים מאמצים ומשאבים בהנגשת אתר האינטרנט. מטרת ההנגשה הינה להקל על השימוש באתר, וכן להפוך את המידע לזמין יותר עבור אנשים אשר מתקשים להשתמש באתרי אינטרנט לא מונגשים.

מה זה אתר נגיש?
אתר נגיש מאפשר לאנשים עם מגוון רחב של לקויות, כגון לקות ראייה, לקות שמיעה, לקות תנועה, לקות למידה ועוד להשתמש באתר אינטרנט מסוים ביעילות מירבית, לצורך קבלת המידע שבאתר ו/או ביצוע פעולות באתר האינטרנט.

ההתאמות שבוצעו באתר האינטרנט

על מנת לאפשר גלישה בנוחות ובקלות, הונגש אתר האינטרנט ברמה של AA, בהתאם לתקן הישראלי 5568 .

האתר נבנה בהתאם להוראות הנגישות המופיעות ב – W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0, level AA

להלן חלק מהפעולות שבוצעו במסגרת הנגשת אתר האינטרנט:

      • אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
      • תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
      • מבנה קבוע ואחיד לכלל תתי האתרים והדפים באתר.
      • האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו Chrome, Mozila).
      • התאמת האתר לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
      • לאובייקטים הגראפיים יש חלופה טקסטואלית (alt).
      • האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר.
      • – הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר לאן הם מקשרים.
      • – אפשרות לשנות את הצבעים באתר באמצעות לחיצה על כפתור הרקע באתר.

סייגים לנגישות

יש לציין כי למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר, יתכן ויתגלו חלקים באתר שטרם נגישים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר כחלק ממחויבותנו לאפשר שימוש בו עבור כלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות

הנגשת מסמכים

אנו  בעיצומו של תהליך הנגשת מסמכי האתר. הנגשת המסמכים מתבצעת בהתאם לרלוונטיות הקבצים ולתאריך העדכון שלהם. במידה ונתקלתם בקובץ שאינו נגיש, והנכם זקוקים להתאמות נגישות, אנא פנו אל רכזת הנגישות לפי הפירוט בהמשך.

רכזת נגישות

בחברתנו ישנה רכזת נגישות אשר אחראית על נגישות אתר האינטרנט. אנו מזמינים כל אחד מכם לפנות אלינו ואל רכזת הנגישות בכל נושא הקשור לכך. אם במהלך הגלישה נתקלתם בבעיה בנושא נגישות, אנא צרו עימנו קשר באחד מהאמצעים הבאים:

דוא"ל: [email protected]

טל': 08-6792000

יזם בניה וקבלן בנייה – מי יודע מה ההבדלים ביניהם?

בענף הבנייה לעיתים יש בלבול בין יזם הבנייה לבין קבלן הבנייה. יזם בניה הוא זה שיוזם ומנהל את פרויקט הבנייה מתחילתו ועד סופו, החל מאיתור ורכישת הקרקע, דרך תכנון וקבלת היתר בנייה, הבנייה הפיזית, השיווק והמכירה של הפרויקט, קבלת היתר לאכלוס, מסירת הדירות לרוכשים וכלה באחריות לתיקון הליקויים במבנה. יזם הבנייה הוא זה שיעסיק קבלני בנייה לשלבי הבנייה השונים, כמו: קבלני שלד, אינסטלציה, חשמל, טיח, ריצוף, אלומיניום, דלתות, צבעים ופיתוח כללי של השטח, כולל נגישות וגינון, אשר יבנו את הפרויקט בפועל. לעיתים, החברה היזמית היא גם קבלן הבנייה ואז כל הפרויקט, לרבות הבנייה שלו מתבצעים תחת קורת גג אחת.

קבלן בנייה לעומתו הוא זה שבונה את הפרויקט בפועל והוא זה שישכור את שירותיהם או ידאג באופן עצמאי לקבלני משנה הנדרשים לצורך השלמת הפרויקט, כגון: קבלן אינסטלציה, קבלן חשמל וכו'.

לעיתים יזם הבנייה הוא גם קבלן הבנייה, לעיתים מדובר בשתי חברות שונות ויזם הבנייה מתקשר בחוזה עם קבלן בנייה לבניית הפרויקט ולעיתים מדובר בחברה שהיא היזם ובחברת הבת שלה שהיא קבלן הבנייה, אך עדיין מדור בשתי ישויות משפטיות שונות. קבלן בנייה חייב לקבל אישור משרד הבינוי והשיכון שקובע גם את דרגתו מ-12 דירות ועד לבלתי מוגבל (נקרא גם דירוג ג'5).

את חוזה הרכישה של הדירה, חותמים הרוכשים מול יזם הבנייה ולעיתים בשלב החתימה עדיין לא ידע מיהו הקבלן המבצע, באם מדובר ביזם בנייה וקבלן בנפרד.

אילו בעיות יכולות לצוץ כאשר מדובר בשתי ישויות נפרדות / בשתי חברות נפרדות?

  • במצב כזה של ישויות נפרדות יכולים להיות אינטרסים מנוגדים – היזם מעוניין לקבל איכות עבודה טובה תוך שימוש בחומרים איכותיים ובמינימום מחיר ואילו קבלן הבנייה מעוניין להגדיל את הרווח שלו, כך שלרוב הוא יחפש היכן לחסוך.
  • סיכון שהקבלן המבצע יפסיק את העבודה באמצע, יפשוט את הרגל וכו' ואז היזם יצטרך למצוא קבלן אחר שישלים את העבודה. לרוב כשמחליפים קבלן בנייה באמצע תהליך הבנייה זהו מקום שמועד לפורענות מבחינת ליקויי בנייה.
  • בשלב של קבלת האחריות / תיקוני הבדק, כאשר הישויות מופרדות, יכולים להיות מקרים בהם קבלן הבנייה והיזם יתנערו מאחריות ויפילו את האחריות על האחר, כך למשל: קבלן הבניין יגיד שהתיקון לא באחריותו כי זה ליקוי תכנוני שבאחריות היזם והיזם מצידו יתנער מאחריות ויגיד שהאחריות היא של הקבלן שבנה את הפרויקט וכך יעמדו הדיירים מול שוקת שבורה.
  • פרויקט דיור משווק תחת הכובע של היזם והרוכשים עושים עבודת מחקר מעמיקה על היזם שממנו הם רוכשים את הדירה. בסופו של דבר התוצר המוגמר שיקבלו תלוי בעיקר בעבודת הקבלן. איכות הבנייה משתנה בין פרויקט לפרויקט בהתאם לקבלן שהיזם בוחר לעבוד איתו.
  • בעת חתימת חוזה הרכישה לא תמיד יודעים עדיין מי יהיה הקבלן.

מדע מומלץ לרכוש דירה מקבלן שהוא גם יזם הבנייה?

  • בחירה ביזם בניה שהוא גם קבלן הבנייה מעניקה לרוכשים/ לדיירים (באם מדובר בפרויקט תמ"א) שקט ושלוות נפש. הם לא מטורטרים בין גורמים שונים ובין אינטרסים מנוגדים של היזם ושל הקבלן המבצע.
  • מפחית את הסיכון בחוסר התאמה בין מה שהובטח לרוכשים/ לדיירים לבין מה שנמסר. מי שמתכנן את הפרויקט, מוציא את ההיתר ומוכר את הדירות זהו אותו הגורם שאח"כ בונה ומוסר את הדירות לרוכשים.
  • האחריות נמצאת במקום אחד – אצל יזם הבנייה שהוא גם קבלן הבנייה.
  • כאשר רוכשים דירה מיזם בניה שהוא גם קבלן בנייה, כבר בשלב החתימה יודעים מה הקבלן שייבנה והמחקר שעושים הרוכשים על היזם והבנייה שלו יהיה רלוונטי גם בהיבט של איכות הבנייה.